bisim

به فروشگاه اینترنتی الوبیسیم خوش آمدید .

شماره تماس :   09125996442 – 02136916550

social_media social_media

قطعات تشکیل دهنده بیسیم واکی تاکی

نویسنده : alobisim

41

زمان مطالعه : دقیقه
مقالات

29ژوئن2023|20: 05

قطعات تشکیل دهنده بیسیم واکی تاکی
71 / 100
0
(0)

قطعات تشکیل دهنده بیسیم واکی تاکی از اهمیت زیادی برخوردار هستند, بیسیم واکی تاکی تشکیل شده از مجموعه قطعات الکترونیکی است. کاربرد بی‌سیم واکی تاکی ارسال امواج رادیویی و دریافت آن است.

در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ قبل از رایج شدن تلفن‌های همراه، بی‌سیم واکی‌تاکی از بهترین دستگاه‌های ارتباطی شناخته شده بودند. این دستگاه در دنیای امروزی هم هنوز قابل‌استفاده است.

 

مطالب مرتبط :

آموزش استفاده از بیسیم واکی تاکی

واکی تاکی چیست

 

قطعات تشکیل دهنده بیسیم واکی تاکی

بی‌سیم واکی‌تاکی همان رادیو است. یک رادیو دستی و قابل‌جابه‌جایی است. فقط تفاوت واکی‌تاکی با رادیو ارسال امواج است. با بی‌سیم واکی‌تاکی ارتباط امواج رادیویی با دیگران در یک باند مشترک انجام می‌شود.

برد بی‌سیم واکی تاکی

یکی از اصلی‌ترین قطعه در ساخت بی‌سیم واکی‌تاکی برد آن است که از آی‌سی، خازن و مدار پیچیدۀ الکترونیکی تشکیل شده است. قطعاتی که بر روی برد نصب هستند نظیر؛ آنتن، صفحه‌کلید، صفحه‌نمایش و دکمه PTT  هستند.

اگر قطعات الکترونیکی بر روی برد الکترونیکی بی‌سیم کیفیت بالاتری داشته باشد، عمر دستگاه و میزان برد بی‌سیم و آنتن‌دهی آن هم بالاتر خواهد بود.

آنتن بی‌سیم واکی تاکی

یکی دیگر از قطعات اصلی بی‌سیم واکی‌تاکی که وظیفه ارسال و دریافت امواج رادیویی را دارد، آنتن است. ساخت آنتن بی‌سیم بر اساس مدل دستگاه در دو نوع سخت (غیرمنعطف) و نرم (منعطف) تولید می‌شود. کارایی هر کدام از این دو نوع می‌تواند دارای طول بلند و کوتاه باشد. آنتن بی‌سیم واکی‌تاکی در قدیم به‌صورت تلسکوپی بوده که بازبسته شدن آن را دستی انجام می‌دادند، ولی در مدل‌های امروزی به‌صورت یک‌تکه است.

دکمه PTT

دکمه PTT  در بی‌سیم واکی‌تاکی بر روی دریافت امواج رادیویی تنظیم شده است که برای دریافت پیام‌ها با روشن بودن بی‌سیم، پیام‌ها را دریافت می‌کند. اما بی‌سیم واکی‌تاکی در یک‌زمان نمی‌تواند هم امواج رادیویی را دریافت و هم ارسال کند. برای ارسال پیام دکمه‌ای به نام PTT  بر روی دستگاه درست شده که حالت بی‌سیم را از حالت دریافت‌کننده به ارسال‌کننده امواج تبدیل می‌کند. برای ارسال پیام، با نگه‌داشتن دکمه PTT پیام خود را ارسال می‌کند.

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش بی‌سیم واکی‌تاکی غیر از زیبایی بخشیدن به دستگاه، به فرد امکان می‌دهد تا شماره کانال را تنظیم کند و از شارژشدن و تخلیه شارژ باطری خود مطلع شود و صدای بی‌سیم را تنظیم نماید.

صفحه‌نمایش بی‌سیم واکی‌تاکی در دو نوع LED  و LED تولید می‌شود. هر کدام از این صفحه‌نمایش‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. ولی در بعضی از مدل‌های بیسیم واکی‌تاکی از صفحه‌نمایش استفاده نشده است که نداشتن صفحه‌نمایش باعث مزایای مانند کاهش قیمت بیسیم واکی‌تاکی و نظیر افزایش میزان ماندگاری شارژ باطری بیسیم واکی‌تاکی می‌شود.

باطری بیسیم واکی تاکی

یکی از قطعات دستگاه بیسیم که ضرورت بسیاری دارد و از مهم‌ترین قطعات سخت‌افزاری به شمار می‌آید، باطری بیسیم واکی‌تاکی است. باطری بیسیم وظیفه تأمین انرژی الکتریکی دستگاه را دارا است. هرچه کیفیت ساخت باطری بالاتر باشد. دستگاه بیسیم دارای برد بهتری هم است. در مدل‌های قدیمی از باطری سیلیکونی استفاده می‌گردید؛ ولی با پیشرفت تکنولوژی در باطری بیسیم امروزی از نوع لیتیومی استفاده می‌شود. فرق این نوع باطری با نسل قدیمی، دارای ماندگاری شارژ بالاتر و عمر بیشتری برخوردار است. باطری جز قطعات حیاتی برای بیسیم به شمار می‌رود.

هندزفری بیسیم واکی تاکی

یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی بیسیم واکی‌تاکی، هندزفری مخصوص بی‌سیم است که در مشاغل مختلف کاربردهای فراوانی دارد. مهم‌ترین مزیت هندزفری، آزادی دست در حین مکالمه است. یکی دیگر از کاربردهای هندزفری مخصوص بیسیم واکی‌تاکی این است که دوست نداشته باشید پخش صدای بیسیم در محیط عمومی باعث آزار دیگران بشود، از هندزفری مخصوص واکی‌تاکی استفاده می‌شود.

پایه شارژر رومیزی

یکی دیگر از لوازم جانبی بیسیم شارژر رومیزی است. شارژر رومیزی دستگاه بیسیم را به‌صورت ایستاده شارژ می‌کند پایه شارژر رومیزی بیسیم باعث می‌شود دستگاه بر روی میز یا هر سطح دیگری زیر بدنه شارژر، لیز نخورده و در جای خود محکم بایستد.

قطعات تشکیل دهنده بیسیم واکی تاکی چیست

سر ولوم

در بعضی از مدل‌های بیسیم، از سر ولوم استفاده می‌شود که معمولاً این قطعه در کنار آنتن قرار دارد. روشن و خاموش‌کردن و تنظیم میزان صدای دستگاه توسط این قطعه انجام می‌شود. در بعضی از مدل‌های بیسیم، سر لوم قرار ندارد که باعث شده تنظیمات توسط صفحه‌کلید امکان‌پذیر است.

صفحه کلید بیسیم

جهت کارکرد راحت‌تر، در برخی از مدل‌ها از صفحه‌کلید استفاده شده است که کارکرد و تنظیم منوهای دستگاه را راحت‌تر و کاربردی‌تر می‌نماید.

بلندگو

از قطعاتی که تمامی دستگاه‌های واکی‌تاکی از آن بهره می‌برد، بلندگو بوده که میزان کیفیت و قدرت بلند‌ی آن در مدل‌های مختلف دارای تفاوت‌هایی نیز است.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.

    چطور میتوانم سفارشم را پیگیری کنم ؟

    وارد سایت بشوید. روی گزینه سفارش های من کلیک کنید. در این قسمت با کلیک روی جزییات میتوانید سفارش خود را ببینید. میتوانید در این قسمت روند آماده سازی و مراحل ارسال سفارش خود را پیگیری کنید.

    میتوانم سفارش خود را در محل پرداخت کنم؟

    بله شما میتوانید وجه سفارش خود را هنگام تحویل کالا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید، در برخی موارد امکان پرداخت سفارش در محل وجود ندارد.

    می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

    خیر، کالاهایی که دارای قیمت هستند ، امکان ثبت دارند.

    تا چند روز مهلت دارم محصول خریداری شده ی خود را مرجوع کنم؟

    شما میتوانید درخواست مرجوعی خود را تا 2 روز مشتریان معمولی و 7 روز مشتریان پلاس و برای کالا آسیب دیده تا 24 ساعت پس از تحویل کالا به ما اعلام کنید.